Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Osztrák-Magyar Monarchia

Lohner B.II

letoltes.jpg

Darabszám: 96

Fesztávolság: 13 000 mm

Magasság: 3 200 mm

Hossz: 8 300 mm

Súly: 560 kg (üres) 920 kg (harcra kész)

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: -

Sebesség: 125 km/h

Fegyverzet:

Verziók: 

Lohner B.III Darabszám: 30

Lohner B.IV Darabszám: 9

Lohner B.V Darabszám: 6

Lohner B.IV Darabszám: 18

A gépet még a háború előtt tervezték, a B.I tovább fejlesztett változataként. A változtatásokra azért volt szükség, hogy a hegyekben is tudjon szolgálatot teljesíteni. A motort Hiero-ra cserélték, ami miatt a szárnyakat meg kellet növelni. A teszteken kiderült, hogy a szárnyak nem bírják a terhelést, ezért megerősítésre volt szükség. 1913 augusztusában fogadta el a hadsereg, és 24 darabot rendelt belőle. A légierő tesztjei során több példány is lezuhant, így a szárnyak további erősítést igényeltek, amiért Richard Knoller felelt. A háború kitörése során azonnal harcba vetették őket, ahol fény derült arra, hogy a gép nemcsak túl lassú, de törékenynek is bizonyult. Így hamarosan csak másodlagos repülőként alkalmazták, majd később kiképző repülőgépként kezdték el gyártani. 

____________________________________________________________________

Lohner B.VII / C.I

kriegsalbum_106-_bild_32567_-bildid_15722240-.jpg

Darabszám: B.VII 73 db / C.I 40 db 

Fesztávolság: 15 400 mm

Magasság: 3 750 mm

Hossz: 9 500 mm

Súly: 913 kg (üres) 1 393 kg (harcra kész)

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 650 km

Sebesség: 120 km/h

Fegyverzet:

- 1 db 8 mm-es géppuska

- 80 kg bombateher

 

____________________________________________________________________

Lohner Type AA

lohner_type_aa_fighter_aircraft_111.01.jpg

Darabszám: 3

Fesztávolság: 7600 mm

Magasság: 3000 m

Hossz: 6350 mm

Súly: 946 kg

Személyzet: 1 Fő

Hatótávolság: 386 km

Sebesség: 193 km/h

Fegyverzet:

- 2 db géppuska

1916-ban megbízást kapott a Lohner-Werke cég, hogy tervezzen együléses harci repülőgépeket, melyeket a 185 lóerős osztrák Daimler motorral szereljenek fel. Az első példányon még ez év szeptemberében kezdtek el dolgozni. Kétfedelű, egyenlő méretű szárnyakkal, vízszintes stabilizátorral és iker Schwarzlose géppuskával építették fel. 1917 februárjában a 10.20 megjelölésű gép egy tesztelés során összetört. Visszaküldték a gyárba, ahol további fejlesztéseken és javításokon ment keresztül. A támaszokat acélra cserélték, a farokrészt pedig újratervezték. Így a gépet 10.20A néven tesztelték. 1917. június 6-án újabb baleset következtében a gép teljesen megsemmisült. 

A második prototípus 10.20B néven vált ismerté. A farokrészt hasonlóan alakították ki mint a 10.20A-nál. Az első teszt repülése Aspernben volt, 1917. június 2-án, augusztustól pedig a légierő megkezdte a hivatalos teszteléseket, októberben további fejlesztéseket kért.

111.03 névvel jelölték a harmadik prototípust, melyet 1917. június 28-tól októberig tesztelték. Gyenge teljesítménye miatt további fejlesztések lettek elrendelve. 

Eközben a légierő és a Lohner-Werke cég megállapodott az Aviatik D.I gyártásáról. Így a programot végül törölték, ami az örökletes instabilitási problémáknak tudható be.

_____________________________________________________________________

Lohner E

e17lohner.jpg

Darabszám: 40

Fesztávolság: 16200 mm

Magasság: 3850 mm

Hossz: 10250 mm

Súly: 1700 kg 

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 420 km

Sebesség: 105 km/h

Fegyverzet:

____________________________________________________________________

Lohner L

images.jpg

Darabszám: 100

Fesztávolság: 16200 mm

Magasság: 3850 mm

Hossz: 10260 mm

Súly: 1150 kg (üres) 1700 kg (harcra kész)

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 600 km

Sebesség: 105 km/h

Fegyverzet:

- 1 géppuska

- 200 kg bomba

______________________________________________________________________

Phönix C.I

21-phonix_c1-2.jpg

Darabszám: 140

Fesztávolság: 11 000 mm

Magasság: 2 950 mm

Hossz: 7 520 mm

Súly: 820 kg (üres) 1 240 kg (harcra kész)

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 650 km

Sebesség: 175 km/h

Fegyverzet:

- 2 db 8 mm géppuska

A Phönix C.I-et a Hansa-Brandenburg C.II alapján készítették el, bár kisebb-nagyobb változásokat hajtottak végre a tervezése során. Felderítő gépként szolgált ugyanúgy, mint a Hansa-Brandenburg C.II. Kiváló gép volt, az erőteljes 230 lóerős motorja lehetővé tette a 175 km/h sebességre, ezáltal a méltán híres Sopwith Camelt is képes volt lehagyni. Sőt azzal, hogy a megfigyelőnek forgatható géppuskája volt, illetve egy fix géppuskát tudott üzemeltetni a pilóta, még a harcot is felvehette bármely nemzet repülőgépével.

Ha szükségessé vált, felszerelhették 4 db 12 kg-os vagy 2 db 25 kg-os bombával. 

______________________________________________________________________

Phönix D.I

phxd1-3.jpg

Darabszám: 158

Fesztávolság: 9 800 mm

Magasság: 2 650 mm

Hossz: 6 750 mm

Súly: 660 kg (üres) 950 kg (harcra kész)

Személyzet:  1 Fő

Hatótávolság: 

Sebesség: 185 km/h

Fegyverzet:

- 2 db 8 mm géppuska

Ez volt a második dizájnja a Phönix repülőgépgyártó cégnek. Hansa-Brandenburg D.I-e alapján készítették el, viszont a Phönix szárnyát sokkal jobb aerodinamikával, illetve erősebb motorral szerelték fel, melyet néhány strukturális módosítás követett. Gyors volt, viszont a manőverezés nehéznek bizonyult, ám ezek ellenére is elkezdték gyártását. Később persze a típus javítása szükségessé vált, amit D.II majd D.III névvel láttak el. Az utolsó gépet 1918. november 4-én szállították le. 

____________________________________________________________________

Lloyd C.I

lloyd_c-1.jpg

Darabszám: 13

Fesztávolság: 14400 mm

Magasság: 3150 mm

Hossz: 8900 mm

Súly: 843 kg (üres) 1329 kg (harcra kész)

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 

Sebesség: 128 km/h

Fegyverzet:

____________________________________________________________________

Lloyd C.II 

lloyd-cii.jpg

Darabszám: 100

Fesztávolság: 14 800 mm

Magasság: 3 150 mm

Hossz: 8 800 mm

Súly: 900 kg (üres) 1 329 kg (harcra kész)

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 400 km

Sebesség: 128 km/h

Fegyverzet:

- 1 db 8 mm géppuska

- 90 kg bomba

____________________________________________________________________

Lloyd C.III

20-lloyd_c2.jpg

Darabszám: 50

Fesztávolság:

Magasság:

Hossz:

Súly:

Személyzet:

Hatótávolság:

Sebesség:

Fegyverzet:

-

____________________________________________________________________

Lloyd C.IV

 

Darabszám: 40

Fesztávolság:

Magasság:

Hossz:

Súly:

Személyzet:

Hatótávolság:

Sebesség:

Fegyverzet:

-

____________________________________________________________________

Lloyd C.V

lloydc5-2.jpg

Darabszám: 144

Fesztávolság: 11 000 mm

Magasság: 2 860 mm

Hossz: 6 850 mm

Súly: 820 kg (üres) 1 200 kg (harcra kész)

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 250 km

Sebesség: 178 km/h

Fegyverzet:

- 1 db fix 8mm géppuska

- 1 db 8 mm géppuska 

- 90 kg bomba

____________________________________________________________________

Knoller C.I

knollerc1-5.jpg

Darabszám: 16

Fesztávolság: 12 700 mm

Magasság: 3 300 mm

Hossz: 8 500 mm

Súly: 780 kg (üres)

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság:

Sebesség: 

Fegyverzet:

-

Richard Knoller tervezte. A Knoller C.I-est az osztrák-magyar légierő felderítő repülőként alkalmazta. A Phönix gyártotta, de csak keveset készítettek belőle a C.II érkezése miatt.

____________________________________________________________________

Knoller C.II

knollerc1-1.jpg

Darabszám: 75

Fesztávolság: 10 370 mm

Magasság: 3 020 mm

Hossz: 8 540 mm

Súly: 695 kg (üres) 815 kg (harcra kész)

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 

Sebesség: 221 km/h

Fegyverzet:

-

A C.II-est is Richard Knoller tervezte. Ugyan úgy mint az elődjét, felderítő repülőgépként alkalmazta az osztrák-magyar hadsereg. A dizájn a C.I-hez hasonló volt, de a felső szárnyon változások történtek. A testet továbbra is fából készítették, viszont a szárny szerkezete acélból készült, így sokkal keskenyebb volt mint a C.I-es szárnya. 

Az első gépet 1916-ban szállították a frontra. 1917. február 10-én ütközés következtében a személyzettel együtt elpusztult a gép, ezt követően felfüggesztették a gyártását. 

____________________________________________________________________

Aviatik D.II

44-3.jpg

Darabszám: 13

Fesztávolság: 7500 mm

Magasság: 2450 mm

Hossz: 6980 mm

Súly: 668 kg (üres) 845 kg (harcra kész)

Személyzet: 1 Fő

Hatótávolság: 

Sebesség: 217 km/h

Fegyverzet:

- 2 db 8 mm géppuska

Az Aviatik D.II az osztrák-magyar vadászrepülő prototípusa volt. Aviatik 30.22 vagy Aviatik 30.38 néven is ismerték. A D.II-es teste majdhogynem megegyezett a D.I-gyel, ám a D.II rövid szárnnyal tervezték. A 30.38-ast 200 lóerős Hiero motor hajtotta. 1917-ben 19 darab megépítését tervezték, novemberben készült el az első három, később pedig (még ebben az évben) hetet ki is küldtek a frontra. Annak ellenére, hogy rendkívül jó eredményeket mutatott fel, úgy döntöttek, hogy a Fokker D.VII gyártását szorgalmazzák. 

______________________________________________________________________

Aviatik C.I

aviatik-59.jpg

Darabszám: 548

Fesztávolság: 8400 mm

Magasság: 2260 mm

Hossz: 6860 mm

Súly: 653 kg (üres) 976 kg (harcra kész)

Személyzet: 1 Fő

Hatótávolság: 

Sebesség: 178 km/h

Fegyverzet:

- 1 db fix 8 mm géppuska

- 1 db 8 mm géppuska

1915 áprilisában került szolgálatba. Az Aviatik B.I és B.II tovább fejlesztett változata volt, és a C osztály első páncélozott repülője. A C.I-ben a megfigyelő a pilóta előtt ült. Az 1917-ben gyártott utolsó 50 darabban megcserélték a pilóta és a megfigyelő helyét, de ezeket csak kiképzéseknél használták. 

______________________________________________________________________

Aviatik D.I

aviatik-berg_d1-a1.jpg

Darabszám: 700

Fesztávolság: 8000 m

Magasság: 2480 mm

Hossz: 6860 mm

Súly: 610 kg (üres) 852 kg (harcra kész)

Személyzet: 1 Fő

Hatótávolság:

Sebesség: 185 km/h

Fegyverzet:

- 2 db 8 mm géppuska

Julius von Berg tervezte a repülőt. 1916. október 16-án a 30.14 számú prototípus Asperben teljesítette első próbaútját, de a tesztelés csúfos kimenetelű lett, amiben a pilóta életét vesztette. Még 3 prototípust készítettek mire elnyerte végleges formáját.

Annak ellenére, hogy gyors volt, és jól manőverezhető, illetve kényelmes és rendkívül jó volt a látási viszony a gépből, nem fogadták nagy lelkesedéssel, mivel a pilóta nem mindig tudta kezelni a géppuskát. 1917. őszén vetették be elsőnek és az első világháború végéig szolgálatban maradt. Használták a keleti, az olasz és a balkáni frontokon.  

______________________________________________________________________

Hansa-Brandenburg C.I

hansa-brandenburg-ci.jpg

Darabszám: 1318

Fesztávolság: 13120 mm

Magasság: 

Hossz: 8200 mm

Súly: 1060 kg

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 375 km

Sebesség: 125 km/h

Fegyverzet:

- 2 db 8 mm géppuska

- 100 kg bomba

Ernst Heinkel tervezte a gépet, mely továbbra is mutatott némi hasonlóságot a korábbi verziókkal köztük a B.I-gyel. Vizuális és fotós felderítésre, valamint tüzérségi megfigyelésre, de könnyű bomba támadásra is alkalmazták. Könnyen kezelhető volt, és mivel egyre erősebb motorokkal szerelték fel a gépeket, a háború végéig az első sorban teljesítettek szolgálatot. 

A háború után a lengyel légierő és a Csehszlovák légierő is alkalmazta.

______________________________________________________________________

Hansa-Brandenburg D.I

hansa_brandenburg_di_orresz.jpg

Darabszám: 122

Fesztávolság: 8500 mm

Magasság: 2790 mm

Hossz: 6350 mm

Súly: 672 kg (üres) 920 kg (harcra kész)

Személyzet: 1 Fő

Hatótávolság: 465 km

Sebesség: 187 km/h

Fegyverzet:

- 1 db 8mm géppuska

A Hansa-Brandenburg D.I repülőgépet szintén Ernst Heinkel tervezte az osztrák-magyar légierő kérésére. Hansa-Brandenburg, illetve a Phönix gyártotta azokat, melyeket a Monarchiának szántak.1916 őszén lépett szolgálatba. Rossz kezelhetősége ellenére végig harcolta az első világháborút. Két becenévvel is illették: pók vagy koporsó.

______________________________________________________________________

Hansa-Brandenburg G.I

hbg1-2.jpg

Darabszám: 50

Fesztávolság: 18 000 mm

Magasság: 

Hossz: 9800 mm

Súly: 1776 kg (üres) 2740 kg (harcra kész)

Személyzet: 3 Fő

Hatótávolság: 

Sebesség: 143 km/h

Fegyverzet:

- 2 db 8 mm géppuska

- Bomba teher

A Hansa-Brandenburg G.I az osztrák-magyar légierő bombázó repülőgépe volt. A gépben helyett kapott a pilóta, a bombázó illetve a lövész. Szállítási nehézségekbe ütközött így mérsékelték a darabszámot. A Flars által gyártott gépeket a Divača-i repülőtérre szállították, hogy az olasz fronton bevethessék őket. Közben a Gotha G. IV jobb vissza jelzéseket kapott, így a Hansa-Brandenburg G. I mindössze 3 hónapot szolgált a harctéren. Kivonták a frontokról, és kiképző repülőgépként használták. 

______________________________________________________________________

Gotha G.IV

gotha-giv.jpg

Darabszám: 230

Fesztávolság: 23 700 mm

Magasság: 3 900 mm

Hossz: 12 200 mm 

Súly: 2 413 kg (üres) 3 648 (harcra kész)

Személyzet: 3 Fő

Hatótávolság: 

Sebesség: 135 km/h

Fegyverzet:

- 2 vagy 3 db 8 mm géppuska

- 500 kg bombateher

____________________________________________________________________

Hansa-Brandenburg W.13

291-1.jpg

Darabszám: 130

Fesztávolság: 20 400 mm

Magasság: 4 230 mm

Hossz: 13 700 mm

Súly: 2 850 kg

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 960 km

Sebesség: 150 km/h

Fegyverzet:

- 1 db géppuska

- bombateher

____________________________________________________________________

Hansa-Brandenburg W.29

hansa-brandenburg-w-29-title.jpg

Darabszám: 199

Fesztávolság: 13 500 mm

Magasság: 3 000 mm

Hossz: 9 380 mm

Súly: 1 000 kg (üres) 1 494 kg (harcra kész)

Személyzet: 2 Fő

Hatótávolság: 520  km

Sebesség: 175 km/h

Fegyverzet:

- 3 db géppuska

____________________________________________________________________

Oeffag G

g3_20_12_2010_1_800.jpg

Darabszám: 12

Fesztávolság: 24360 mm

Magasság: 5460 mm

Hossz: 17100 mm

Súly: 4000 kg 

Személyzet: 3 Fő

Hatótávolság: 

Sebesség: 110 km/h

Fegyverzet:

- 1 db géppuska

- 1 db 66 mm D/20 ágyú

 

 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.